سایت کوینومی

 

در این مطلب به معرفی کیف‌پول کوینومی (Coinomi) می‌پردازیم که برای نگهداری تمام ارزهای دیجیتال خود می‌توانید از این کیف‌پول استفاده کنید. کیف‌پول کوینومی یک کیف‌پول آفلاین می‌باشد و به همین دلیل از امنیت بالایی برای نگهداری ارزهای دیجیتال و همچنین توکن‌های شما برخوردار است. در واقع کیف‌پول کوینومی یک نرم‌افزار است که بر روی سیستم‌عامل شما نصب می‌شود و به محض اجرا به شبکه تراکنش‌های ارزهای دیجیتالی وصل می‌شود و به همگام‌سازی با شبکه می‌پردازد، در واقع خود را با تراکنش‌های جدید آپدیت می‌کند. این کیف پول از بیش از 1770 ارز دیجیتال و توکن پشتیبانی می‌کند و شامل اکثر موارد می‌شود و می‌توانید از آن برای نگهداری، پرداخت و دریافت ارزهای دیجیتال تمام ارزهای مهم و معرفی شده در این سایت استفاده کنید.

 

کیف‌پول کوینومی

 

روش راه‌اندازی کیف‌پول

برای نصب این کیف‌پول ابتدا باید نرم‌افزار آن را از سایت اصلی این کیف‌پول و با توجه به سیستم‌عامل خود دانلود کنید. در حال حاضر نرم‌افزار کیف‌پول کوینومی برای سیستم‌عامل‌های ویندوز، مکینتاش و لینوکس برای کامپیوتر و سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS برای موبایل در دسترس است. فرقی نمی‌کند شما بر روی چه دستگاهی و چه سیستم‌عاملی می‌خواهید کیف‌پول را نصب کنید زیرا مراحل شروع و انجام کار با کیف‌پول در تمام دستگاه‌ها و سیستم‌عامل‌هایی که ذکر شد تقریبا شبیه هم است.

برای دانلود نرم‌افزار کیف‌پول ابتدا اینجا را کلیک نمایید. در صفحه‌ای که باز می‌شود لیست سیستم‌عامل‌هایی که می‌توانید این کیف‌پول را بر روی آنها نصب کنید، نمایش داده می‌شود. با توجه به دستگاه (لپ‌تاپ، موبایل و ...) و سیستم‌‌عامل خود، نرم‌افزار مربوطه را دانلود کنید و سپس بر روی دستگاه خود نصب نمایید.

 

دانلود نرم‌افزار کیف‌پول کوینومی

 

روش ساخت کیف‌پول

در ابتدا همانطور که گفته شد نرم‌افزار را از خود سایت اصلی کیف‌پول یا گوگل‌پلی یا اپ‌استور دانلود کنید.

مراحل ساخت کیف‌پول کوینومی 1

پس از نصب نرم‌افزار، آن را باز کنید و بر روی Create a New Wallet کلیک کنید تا یک اکانت جدید بسازید.

مراحل ساخت کیف‌پول کوینومی 2

پس از این کار، شما صفحه مربوط به عبارت بازیابی یا Recovery Phrase را مشاهده می‌کنید. در این مرحله حتما گزینه 24 کلمه‌ای یا پارانویید را انتخاب کنید تا مطمئن شوید که عبارت بازیابی سخت و مناسبی را انتخاب کرده‌اید. توجه کنید حتماً حتماً این عبارات را به ترتیب در جایی مطمئن یادداشت کنید تا در هنگام بازیابی حساب خود از آنها استفاده کنید. از دست دادن این لیست کلمات باعث خواهد شد تا با پاک شدن نرم‌افزار از روی دستگاه‌تان، دیگر نخواهید توانست تا حساب خود را بازیابی کنید. در آخر دایره جمله پایین صفحه را زده و روی Next کلیک نمایید. در اینجا با عبارتی به معنای "اگر عبارت بازیابی خود را گم کنید، دیگر نمی‌توانید کیف‌پولتان را بازیابی کنید" برخورد خواهید کرد.

مراحل ساخت کیف‌پول کوینومی 3

در اینجا باید عبارت بازیابی را درست وارد کرده و بر روی Next کلیک کنید.

مراحل ساخت کیف‌پول کوینومی 4

مراحل ساخت کیف‌پول کوینومی 5

سپس باید پسورد یا رمز عبوری برای حساب خود قرار دهید (عبارتی متشکل از 10 تا 28 حرف) و روی Next کلیک نمایید.

مراحل ساخت کیف‌پول کوینومی 6

در این مرحله و پس از انتخاب پسورد، می‌توانید کوین‌ها یا ارزهای دیجیتال دلخواه خود را انتخاب کنید. در آینده قادر خواهید بود تا ارزهای دیجیتال دیگر را که مایل هستید به لیست کوین‌ها اضافه کنید. در ادامه Next را بزنید.

مراحل ساخت کیف‌پول کوینومی 7

در اینجا با کلیک بر روی Accept شرایط و مقررات این کیف‌پول را تایید می‌کنید تا مراحل ساخت کیف‌پول پایان یابد.

مراحل ساخت کیف‌پول کوینومی 8

یکی از ویژگی‌های خوب این برنامه آن است که می‌توانید قیمت ارزهای دیجیتال را مشاهده کنید. در این مرحله، پیغام دریافت اجازه برای ارسال هشدار از سوی این کیفپول را مشاهده خواهید کرد که با فشردن Allow این اجازه را به آن بدهید.

کار با کیف‌پول کوینومی 1

کار با کیف‌پول کوینومی 2

اگر روی گزینه‌ی سه خطی بالا سمت چپ کلیک کنید، یک منوی جدید برایتان ظاهر می‌شود. اگر به بخش تنظیمات بروید، گزینه‌های زیادی برای تنظیم کردن خواهید داشت که به ترتیب عبارت‌اند از: اضافه کردن کوین، اضافه کردن توکن، اضافه کردن کوین آزمایشی با هدف انجام تست، نرخ مبادلات، قفل کردن صفحه نمایش، ذخیره اطلاعات در مقادیر جداشده با ویرگول یا سی‌اِس‌وی CSV، نمایش عبارت بازیابی، ذخیره کردن کلیدها در یک فایل، تغییر پسورد، ایجاد و برگرداندن کیف پول و در آخر نیز تغییر زبان قرار دارد.

کار با کیف‌پول کوینومی 3

کار با کیف‌پول کوینومی 4

برای دریافت ارز دیجیتال از دیگران، دوباره روی همان گزینه‌ی سه خطی کلیک کرده و این بار در منوی باز شده، روی کوین‌هایی که اضافه کرده بودید کلیک کنید. خواهید دید در تب Receive که در پایین قرار دارد، آدرسی برای شما نشان داده خواهد شد که در زیر آن نیز QR کد آن قرار دارد. این آدرس را کپی کرده و به فردی که می‌خواهید برایتان ارز دیجیتال بفرستد، ارسال کنید و یا آن را در صرافی که قصد ارسال ارز دیجیتال‌تان را از آن دارید، تایپ کنید.

در این تب، برای ارسال بیت‌کوین، به سه نوع آدرس مختلف برخورد می‌کنید: آدرس پیش‌فرض (Default)، سازگاری (Compatibility) و میراثی

آدرس پیش‌فرض «Default»

آدرس‌های پیش‌فرض با «bc 1» آغاز شده و کارآمدترین نوع آدرس هستند. همچنان همه‌ی سرویس‌دهنده‌ها نمی‌توانند به این نوع آدرس، ارز دیجیتال ارسال کنند. این آدرس‌ها بر اساس BIP84 (طرح پیشنهادی بهبود بیت کوین) بوده و با سگویت سازگارند.

آدرس سازگاری «Compatibility»

این آدرس‌ با عدد 3 شروع می‌شود، کارایی خوبی دارد و با همه‌ی سرویس‌ها و کیف پول‌ها سازگار است. اگر امکان استفاده از آدرس پیش‌فرض وجود نداشت، از این نوع آدرس استفاده کنید. این آدرس با سگویت سازگار بوده و بر اساس BIP49 است.

 آدرس میراثی «Legacy»

این نوع آدرس‌ با عدد 1 شروع شده و از سگویت و بهبودهایی که ایجاد می‌کند، بهره نمی‌برد اما می‌توان همانند دیگر آدرس‌ها از آن استفاده کرد. اگر سرویس‌دهندگانی که از آن استفاده می‌کنید تنها با این نوع آدرس‌ها کار می‌کند، باید سیستمشان را به‌روزرسانی کنند. علاوه بر آن، این نوع آدرس بر اساس BIP44 بوده و با سگویت سازگار نیست.

کار با کیف‌پول کوینومی 5

برای بررسی موجودی کیف پول خود، دوباره همان مراحل بالا را تکرار کنید، اما این بار به جای تب Receive وارد تب Balance شوید. در این بخش تمام تراکنش‌های انجام شده را خواهید دید.

کار با کیف‌پول کوینومی 6

برای ارسال ارز دیجیتال، از گزینه‌ی سه خطی بالا سمت چپ، روی ارز دیجیتالی که قصد ارسال آن را دارید کلیک کنید و وارد تب ارسال (Send) شوید. در این بخش نیاز است تا آدرس مقصد و میزان مورد نظر برای ارسال را وارد کادرهای مربوطه کنید. از گزینه‌ی Scan QR Code نیز می‌توان استفاده کرد، بدین شکل که باید از بارکد آدرس مقصد عکس بگیرید. گزینه‌ی Use all funds نیز به معنی آن است که می‌توانید کل دارایی‌تان را یکجا ارسال کنید. پس از وارد کردن این اطلاعات، باید از صحت تک تک آن‌ها اطمینان حاصل کنید و سپس دکمه‌ی ارسال را فشار دهید.

کار با کیف‌پول کوینومی 7

پس از آن که تراکنش را ارسال کردید، باید منتظر تایید آن بمانید. وضعیت این تراکنش را می‌توانید در تب Balance مشاهده کنید. اگر روی تراکنش انجام شده کلیلک کنید، می‌توانید از جزییات آن مطلع شوید. برای مثال می‌توانید از تاریخ انجام، وضعیت آن، میزان جا به جا شده، کارمزد تراکنش و شناسه‌ی تراکنش با خبر شوید.

اگر می‌خواهید ارز دیجیتال جدیدی را اضافه کنید، روی گزینه‌ Coin+ که در پایین صفحه قرار دارد، کلیک کنید.

کار با کیف‌پول کوینومی 8

سپس از فهرست ارزهای دیجیتال، هرکدام را که می‌خواهید، اضافه کنید.

کار با کیف‌پول کوینومی 9