ارز دیجیتال: یک نوع ارز جدید و پدیده‌ای نو است و در مقابل ارزهای سنتی مانند دلار، یورو و ... قرار می‌گیرد. همانطور که از نامش پیداست متعلق به دنیای دیجیتال است.

فاست: به سایت‌های کسب درآمدی گفته می‌شود که در ازای کارهای بسیار ساده و آسان به شما پول پرداخت می‌کنند. مانند پرداخت پول به ازای کلیک.

والت: به کیف‌پول‌هایی که برای نگهداری ارزهای خود از آن استفاده می‌کنید، والت (Wallet) می‌گویند. منظور ما از والت در اینجا، همان کیف‌پول اینترنتی می‌باشد.

میکرووالت: به کیف‌پول‌های موقت و واسطه، میکرووالت (Microwallet) گفته می‌شود. این نوع کیف‌پول‌ها از اعتبار کمتری نسبت به کیف‌پول‌های اصلی و دائمی برخوردارند و به عنوان واسطه میان سایت‌های کسب درآمد و کیف‌پول اصلی شما به شمار می‌آیند.

سایت سورفینگ: به سایت‌های کسب درآمدی گفته می‌شود که به ازای باز و بسته شدن و مشاهده سایت‌های مختلف به شما پول پرداخت می‌کنند.

اتوسورفینگ: به بازدید صفحات سایت‌ها به صورت خودکار و اتوماتیک گفته می‌شود. در سایت‌های این گونه، صفحات سایت‌های مختلف به صورت خودکار باز و بسته می‌شوند و نیازی به حضور کاربر ندارد.

معرفی ارزهای دیجیتال

بیت‌کوین: اولین، معروف‌ترین و با ارزش‌ترین ارز دیجیتال جهان است که در سال 2008 توسط شخصی به نام ساتوشی ناکاموتو به وجود آمد. بیت‌کوین یک ارز دیجیتال رمزنگاری شده است که برای انتقال وجوه استفاده می‌شود و بدون هیچ بانک مرکزی یا دولت مرکزی کار می‌کند. بیت‌کوین اولین ارز رمزنگاری شده است که به طبع آن، راه برای ظهور ارزهای دیجیتال دیگر باز شد. ذخیره بیت‌کوین رایگان است اما ارسال آن کمی هزینه و کارمزد دارد.

بیت‌کوین‌کش: ارز دیجیتالی برگرفته از بیت‌کوین است که از آن مشتق شده است و در حال حاضر بعد از بیت‌کوین و اتریوم، ارزشمندترین ارز دیجیتال است.

اتریوم: اتریوم یک پلتفرم نرم‌افزاری باز است که توسعه‌دهندگان آن را قادر می‌سازد تا اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز ایجاد کنند. به عبارت ساده، برخلاف بیت‌کوین، اتریوم اولین ارز رمزنگاری شده است که امکان تبادل قراردادهای هوشمند را فراهم می‌کند. شما می‌توانید ارز رمزنگاری شده خود را داشته باشید که تحت زنجیره بلوکِ (بلاک‌چین) اتریوم فعالیت می‌کند و در واقع بیشتر سازمان‌ها، کمپانی‌ها، شرکت‌های کوچک و متوسط و غیره با چنین هدفی فناوری اتریوم و زنجیره بلوک یا همان بلاک‌چین را انتخاب کرده‌اند. اتریوم همچنین به دلیل کارمزد کمتر، تراکنش‌های سریع و سهولت استفاده از آن، به عنوان جانشین بیت‌کوین نیز در نظر گرفته می‌شود.

دش: دش یک ارز رمزنگاری شده است که بسیاری از مشاغل در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند. کارمزد کم و سرعت بالای تراکنش‌های آن با حدود بیست هزار تراکنش در روز از ویژگی‌های آن است. دش در سال 2014 راه‌اندازی شد و هدف از آن این بود که این امکان را برای اشخاص و مشاغل به وجود آورد که تا حد ممکن از کارمزد تراکنش‌ها کاسته شود.

ترون: ترون یک پلتفرم غیر متمرکز مبتنی بر بلاک‌چین است که هدف از آن ایجاد یک سیستم سرگرمی محتوای دیجیتال رایگان و جهانی با فناوری ذخیره سازی توزیع شده است و امکان به اشتراک گذاری آسان و مقرون به صرفه محتوای دیجیتالی را فراهم می‌کند.

ریپل: ریپل یک پروتکل پرداخت و یک ارز رمزنگاری شده است که در سال 2012 ایجاد شد. برخلاف بیت‌کوین، تراکنش‌های ریپل عملا بی‌واسطه و به صورت آنی، حتی بدون نیاز برای انتظار تایید، انجام می‌گیرند. XRP نماد ریپل است و بازار سرمایه ریپل سال به سال در حال رشد است، این در حالی است که ممکن است ریپل به اندازه بیت‌کوین طرفدار نداشته باشد. ریپل تنها ارز رمزنگاری شده متمرکز است و اگر غیرمتمرکز شود، ممکن است قیمت آن در آینده مانند قیمت بیت‌کوین در طی سال‌های گذشته، سر به فلک بکشد و رشد چشمگیری داشته باشد.

بایننس‌کوین: بایننس‌کوین یک کوین یا ارز دیجیتالی است که توسط یکی از بزرگترین پلتفرم‌های مبادلات رمزنگارانه، یعنی صرافی بایننس صادر شده و به وجود آمده است. نماد و سنبل این کوین، BNB است و این کوین، بر پایه‌ی بلاک‌چین بایننس با استاندارد BEP2 و همچنین بر پایه‌ی بلاک‌چین اتریوم با استاندارد ERC20، عمل می‌کند. تعداد کوین‌های آن محدود به حداکثر 200 عدد است. به عنوان یک قانون کلی، اگر به موفقیت پلتفرم بایننس اعتقاد دارید باید به جمع‌آوری این کوین بپردازید، زیرا این یکی از برترین کوین‌های رمزنگاری موجود است که پتانسیل و ظزفیت زیادی برای افزایش ارزش آن در آینده وجود دارد.

کاردانو: کاردانو یک ارز دیجیتال است که با نماد ADA شناخته می‌شود. این کوین، این امکان را فراهم می‌کند تا وجوه و مبالغ به صورت یک وصول کاملاً بی‌واسطه‌ از انتهای دیگری ارسال شوند و این انتقال کاملاً قابل پیگیری است. بلاک‌چینِ کاردانو از یک الگوریتم تایید سهام استفاده می‌کند که توسط دانشگاهیان بررسی می‌شود.

نِم: نم یک ارز دیجیتال است که با نماد XEM شناخته می‌شود. این کوین نیز این امکان را فراهم می‌کند تا وجوه و مبالغ به صورت یک وصول کاملاً بی‌واسطه‌ از پایان دیگری ارسال شوند و این انتقال کاملاً قابل پیگیری است. بلاک‌چین نم از الگوریتم اثبات اهمیت استفاده می‌کند، بنابراین هر چه تراکنش‌های بیشتری برای دیگر کاربران ارسال کنید و بیشتر از شبکه استفاده کنید، اهمیت شما نیز بیشتر می‌شود.

تتر: تتر راه شماره یک برای رسیدن به امنیت ارز رمزنگاری شده است. هر زمان که ارزش بیت‌کوین و سایر آلت‌کوین‌ها کاهش می‌یابد، ارزش تتر ثابت است زیرا ارزش آن تقریبا همان ارزش یک دلار آمریکا است. فقط برای نشان دادن اهمیت زیاد آن باید گفت که تتر از اوایل سال 2020 در لیست CoinMarketCap به عنوان چهارمین ارز رمزنگاری شده قرار گرفته است. دلار آمریکا همچنین با عنوان Greenback نیز شناخته می‌شود و این باعث شده است که برخی‌ها ادعا کنند که سبز رنگ بودن تتر به دلیل شباهتش با آن نام است.

یو اس دی کوین: USD Coin که با نماد USDC شناخته می‌شود، یک ارز ثابت است که به دلار آمریکا متصل است. ارزش آن 1 دلار است و تغییری هم نمی‌کند. این در واقع مانند تتر در دنیای رمزنگاری است اما یک جایگزین دیگری فراهم می‌کند چون که هر توکن USDC با 1 دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود. این توکن در اکثر صرافی‌های جهان مانند Fox.Exchange ،KuCoin ،Binance و غیره، موجود است.

استیم: Steam یک پلتفرم توزیع دیجیتال است که برای خرید و انجام بازی‌های ویدیویی ساخته شده است. استیم یک اجتماع و جامعه بزرگ است که در آن بازیکنان می‌توانند چت کنند، موارد را تبادل کنند، با یکدیگر هم‌فکری کنند و موارد دیگری را انجام دهند. این یکی از بزرگترین پلتفرم‌های توزیع دیجیتال برای بازی‌های رایانه‌ای می‌باشد.

نئو: Neo یک پلتفرم منبع باز و اجتماع محور است که از مزایای ذاتی فناوری بلاک‌چین برای تحقق دنیای دیجیتال بهینه‌سازی شده آینده استفاده می‌کند. نئو از سال 2014 با چشم‌اندازی درباره‌ی اقتصاد هوشمند، یعنی دیجیتالی کردن دارایی‌ها با استفاده از قراردادهای هوشمند و با هدف فراهم کردن بلاک‌چین برای همه، به وجود آمد و آغاز به کار کرد.

چِین‌لینک: ChainLink یک شبکه غیر متمرکز از گره‌ها است که داده‌ها و اطلاعات را از منابع خارج از بلاک‌چین به قراردادهای هوشمند بلاک‌چین از طریق اوراکل ارائه می‌دهد. این پروتکل یک راه حل بالقوه برای آنچه که "مشکل اوراکل" شناخته می‌شود، یا توانایی به دست آوردن داده‌های خارج از زنجیره مورد نیاز در بسیاری از قراردادهای هوشمند، ارائه می‌دهد.